10.9.2020

TIEDOTE

HIISI on voittanut Suomen Paras Stout -palkinnon jo neljättä vuotta putkeen!

Suomen Paras Olut -kilpailun tulokset julkistettiin torstaina 10.09.2020 Tampereella, Suuret Oluet Pienet Panimot -tapahtumassa. HIISI:n Ikiiurso Bourbon Barrel Aged (12,0%) voitti Suomen Paras Stout -palkinnon jo kolmatta vuotta putkeen (2018, 2019 & 2020), mitä edelsi myöskin HIISI:n voitto Iku-Tursolla vuonna 2017.

Suomen Paras Olut -kilpailu on yksi seitsemästä Olutliiton kattojärjestön eli Euroopan Oluenkuluttajien liiton (European Beer Consumer Union) hyväksymästä kilpailusta. Kilpailu toteutetaan sokkomaisteluna. European Beer Consumers Union (EBCU) on määritellyt joukon kriteereitä, joita noudattavat kilpailut voivat saada EBCU:n hyväksynnän. Muita hyväksyttyjä kilpailuita ovat European Beer Star, World Beer Cup, Birra dell’Anno, Brussels Beer Challenge, Dutch Beer Challenge ja Austrian Beer Challenge.

”Vuosi 2020 on ollut pienpanimoille vaikea, joten tuntuu erityisen hyvältä viedä voitto kotiin! Neljä peräkkäistä sarjavoittoa HIISI:lle, ja kolme peräkkäistä sarjavoittoa Ikiiursolle lienevät molemmat jonkin sortin ennätyksiä. Stout & porter -sarja on vuosittain äärimmäisen kova, joten olemme äärimmäisen kiitollisia tunnustuksesta.

Onnittelut myös kaikille muille sarjavoittajille, kippis!”

– Mikko Mäkelä, Panimoyhtiö Hiisi Oy.

Kaikki HIISI-mestaruudet Suomen Paras Olut -kilpailussa listattuna:

Ikiiurso Imperial Stout, 2020

Ikiiurso Imperial Stout, 2019

Rakki Forestfinnish Pale Ale, 2019

Ikiiurso Imperial Stout, 2018

Iku-Turso Imperial Stout, 2017

Donut Island Andrea Sour Cherry Berliner Weisse 2017

Lisätietoja:

Mikko Mäkelä, Panimoyhtiö Hiisi Oy.
mikko@hiisi.beer